فلش

محل تبلیغ شما تهران گراف


گرانترین ماده در جهان چیست؟

ا موضوع: فناوری,,
گرانترین ماده در جهان چیست؟

 فضاپیمای OSIRIS-Rex ناسا در سال 2004 درست پس از 7 سال سفر و با طی کردن مسافتی حدود 4 میلیارد مایل خارج از جو سیاره‌ی ما، یکشنبه ۲مهر ۱۴۰۲ (صبح روز 24 سپتامبر 2023)، با یک بسته‌ی با ارزش در صحرای یوتای آمریکا بر زمین نشست. این فضاپیما درواقع حدود نیم پوند از مواد جمع آوری شده از سیارک بنو، یعنی به مقدار 77.6 میلیارد کیلوگرم (85 میلیون تنی) از آن را نیز با خود به همراه آورد.

گرانترین ماده

 



تعداد بازديد : 26

تاریخ انتشار: ساعت:

برچسب ها : ,
ادامه مطلب
نظر

نوکیا سال ۲۰۱۶ به صنعت تولید گوشی موبایل باز می گردد !

ا موضوع: فناوری,,
nokia

نزدیک به یک سال است که دیگر نام نوکیا را بسیار کمتر از قبل می شنویم.تنها محصولی که نام نوکیا را در چند ماه گذشته زنده نگه داشته تبلت اندرویدی Nokia N1 بوده است.تبلتی که دست کم در بخش طراحی هیچ نوآوری در آن وجود نداشته و کپی آیپد مینی اپل ساخته شده است.حالا برخی منابع گزارش کرده اند که نوکیا در سال ۲۰۱۶ باز هم به صنعت تولید گوشی موبایل باز خواهد گشت !

الحاق بخش موبایل نوکیا به مایکروسافت یک خبر خوش برای ویندوز فون و دوست‌دارانش بود چرا که تولیدکننده‌ی سخت‌افزار همان کسی است که بروزرسانی‌ها را مرتباً و برای اغلب محصولات، حتی میان‌رده‌ها منتشر می‌کند. برند نوکیا تا پایان سال جاری میلادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن پس دیگر نوکیا در محصولات مایکروسافت نامی غریب خواهد بود. پس از آن چه می‌شود؟

منابع آگاه ادعا می‌کنند که نوکیا می‌خواهد در سال ۲۰۱۶ بار دیگر گوشی تولید کند! حتی گفته می‌شود که نوکیا محصولاتی به غیر از گوشی هم طراحی خواهد کرد و از همه جالب‌تر این است که فنلاندی‌ها به واقعیت مجازی علاقه‌مند شده‌اند و شاید محصولاتی برای صنعت رو به رشد واقعیت مجازی تولید کنند.

فعلاً روشن نیست که نوکیا در سال ۲۰۱۶ همان روشی را که در ارایه‌ی تبلت اندرویدی نوکیا N1 در پیش گرفته بود را دنبال می‌کند و یا برای طراحی و تولید انبوه محصولات، برنامه‌ی دیگری دارد اما امیدواریم که این غول فنلاندی علاوه بر طراحی و فروش محصولات در بازارهایی مثل چین، دیگر بازارها را پوشش دهد و حتی کارخانه‌های خاص خودش را افتتاح کند.

تبلت اندرویدی نوکیا N1 ( کپی آیپد مینی اپل )

تبلت اندرویدی نوکیا N1 ( کپی آیپد مینی اپل )

سیستم عامل محصولات جدید هم مشخص نیست. شاید اندروید با لانچری مثلZ Launcher باشد و شاید ویندوز یا حتی سیستم عامل دیگری مورد استفاده قرار گیرد.



تعداد بازديد : 55

تاریخ انتشار: ساعت:
نظر

شورولت FNR ، خودرویی که از آینده به نمایشگاه شانگهای آمده است + گالری عکس

ا موضوع: فناوری,,
chevrolet-fnr۰

شورولت FNR نام خودوری جدیدی است که گویی در زمان سفر کرده و از آینده به نمایشگاه خودروی شانگهای آمده است.طراحی شگفت انگیز و زیبایی وصف‌ناشدنی این خودرو آن را به ستاره نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۵ مبدل نموده است.

 

طراحی FNR با دیدگاهی رادیکالی و افراطی صورت گرفته است. سقف شیشه ای محدب، با طراحی یکدست و مشابه کاکپیت هواپیماهای جنگنده بوده و از جلو تا انتهای خودرو امتداد یافته است. درب‌ها نیز همانند بال سنجاقک همراه با قسمتی از سقف باز و بسته می‌شوند. درب جلو روی محور جلو و درب عقب روی لولایی در عقب آن باز می‌شوند تا امکان ورود به کابین نیز بدون مانعی برقرار باشد.

شورولت یک خودروی غیرقابل وصف را به نمایش گذاشته که می‌تواند مورد توجه و استفاده مشتریان جوان در بیست سال آینده قرار گیرد. اما آیا واقعاً آینده خودروها همین‌قدر فانتزی و رؤیایی خواهد بود؟



تعداد بازديد : 182

تاریخ انتشار: ساعت:

برچسب ها : ,
ادامه مطلب
نظر

سوتی مدیرعامل AMD زمان عرضه ویندوز ۱۰ را لو داد !۰

ا موضوع: فناوری,,
windows-10

پیش از این در خبرها داشتیم که مایکروسافت قرار است ویندوز ۱۰ را تابستان با ۱۱۱ زبان و در ۱۹۰ کشور دنیا عرضه کند اما تاریخ دقیق عرضه این سیستم عامل اعلام نشده بود.اما امروز مدیرعامل AMD در یک مصاحبه به طور اتفاقی و ناخواسته زمان دقیق تر عرض سیستم عامل ۱۰ را لود داد.

به گفته مدیرعامل AMD، نسخه نهایی ویندوز ۱۰ در اواخر ماه جولای (اوایل مردادماه) به بازار وارد خواهد شد. سو که به سوالی درمورد برنامه AMD برای فروش محصولات این شرکت در ماه‌های آینده پاسخ می‌داد، گفت:

با توجه به ورود ویندوز ۱۰ به بازار در انتهای ماه جولای، ما در حال بررسی تاثیر آن بر فروش فصل بازگشت به مدرسه (اواسط جولای تا اواسط سپتامبر) هستیم.

گرچه اشاره‌ی AMD می‌تواند دقیق نباشد، اما باید به این نکته دقت داشته باشیم که این شرکت از برنامه‌های مایکروسافت به خوبی خبر دارد تا بتواند به موقع سخت‌افزار دستگاه‌های مختلف را تامین کند. در حال حاضر ویندوز ۱۰ آخرین مراحل تکمیل نسخه‌ی پیش‌نمایش فنی را می‌گذراند و انتظار می‌رود مایکروسافت به زودی درباره‌ی زمان دقیق عرضه‌ی این محصول خبررسانی کند.

در حالی که تا ورود این ویندوز به بازار تنها ۳ ماه باقی مانده، مایکروسافت هنوز در حال انتشار آرام آرام ویژگی‌های جدید برای ویندوز ۱۰ پیش نمایش است. حتی مرورگر اختصاصی این ویندوز با نام رمز «اسپارتان» نیز نام مشخصی ندارد و در مراحل ابتدایی طراحی قرار دارد.

باید دید مایکروسافت می‌تواند در این زمان کم نسخه نهایی ویندوز ۱۰ را آماده کند یا خیر.



تعداد بازديد : 77

تاریخ انتشار: ساعت:

برچسب ها : ,
نظر

سی تی اسکن ، اسرار درون مجسمه 1000 ساله چینی را فاش کرد

ا موضوع: فناوری,,
 

سی تی اسکن ، اسرار درون مجسمه 1000 ساله چینی را فاش کرد

Mummy

سی‌تی اِسکَن، روشی نوین است که در علوم تشخیصی در فیزیک پزشکی کاربرد تحقیقاتی و درمانی فراوانی دارد.در این روش، کالبد انسان یا دیگر جانوران به صورت لایه‌به‌لایه برانداز یا همان اسکن می‌شود و بدین ترتیب بخش‌های درونی بدن نیز برای پزشکان قابل رؤیت می‌گردد.در واقع  سی تی اسکن استفاده از اشعه ایکس در ارتباط با الگوریتم‌ها و محاسبات کامپیوتری به منظور ایجاد تصویر از بدن می‌باشد.دانشمندان به تازگی با انجام آزمایش سی تی اسکن بر روی یک مجسمه ی مومیایی چینی پرده از راز بزرگی برداشته اند.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

 این مجسمه که متعلق به قرن ۱۱ و یا ۱۲ می باشد یک راهب بودایی را در حال عبادت نشان می دهد که با انجام آزمایش سی تی اسکن متوجه ی حضور یک مومیایی در درون این مجسمه شدند.

دانشمندان احتمال زیادی را برای وجود یک مومیایی در درون این مجسمه قائل بودند ولی به دنبال راهی بودند تا بدون ضربه زدن و شکستگی مجسمه, احتمال خودشان را به یقین تبدیل کنند به همین دلیل مسئولان موزه ی هلند درخواست آزمایش سی تی اسکن را دادند و این آزمایش نمای دقیقی از اسکلت و ساختار بدن مومیایی را آشکار ساخت.

کسانی که در زمینه ی عرفان در مذهب بودایی تحقیق می کنند اعتقاد دارند که این مجسمه متعلق به یکی از راهبان مقدس بودایی بوده که با این حالت و تمرکز توانسته به بالاترین مرحله از عرفان و جدایی روح از بدن دست یابد و اعتقاد دارند که هر زمان بخواهد می تواند دوباره به جسم خودش بازگردد. البته این ادعا از نظر علم پزشکی مورد تایید نیست.



تعداد بازديد : 180

تاریخ انتشار: ساعت:
ادامه مطلب
نظر

ليست صفحات

تعداد صفحات : 65
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 65 صفحه بعد



دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((فلش)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف